wtorek, 26 stycznia 2016

Samodzielność

Dziś będzie krótki, ale bardzo ważny post o bardzo ważnych rzeczach, które potrafi niespełna dwuletnie dziecko. Nie mówię, że każde to potrafi. Moje tak!




Wybrałam 10 najważniejszych rzeczy.



Co potrafi moje prawie dwuletnie dziecko:


  1. Woła "sisi" i "pupa", gdy chce skorzystać z WC. :) (mama jest happy!). Nie korzysta z nocnika tylko z nakładki na kibelek. Sadzam ją, a ona woła "dzi", czyli "zamknij drzwi". Zamykam, idę do swoich spraw, jak już skończy wybiega z kibelka i krzyczy "jetem". W dzień nie korzystamy już z pieluch, nawet na drzemce. Tylko w nocy je zakładamy.
  2. Smarować kanapkę dżemem. Ot taka Zosia Samosia.
  3. Pić z mojej filiżanki.
  4. Sama jeść i nawet mało się wybrudzi.
  5. Zamiatać.
  6. Kłaść rzeczy na miejsce. Po kąpieli zbiera wszystkie zabawki do kosza. Po skończonej zabawie włada klocki do pudełka.
  7. Rozbierać się lepiej niż ubierać.
  8. Wybierać sobie buty na wyjście, niekoniecznie adekwatne do pogody na dworze.
  9. Korzystać z tableta brata. Ostatnio wyłączyła jego grę i włączyła swoją. Laptopa też potrafi odpalić.
  10. Mieć humory, obrażać się i krzyczeć wniebogłosy bez powodu. Ona zapewne ma jakiś powód, ale my nie mamy pojęcia jaki.
Kanapka posmarowana przez moja córeczkę

2 komentarze:

  1. O tak, u nas też jest faza na samodzielność ( 20,5 m-ca). Chyba duża w tym zasługa żłobka. Moja córa prawie wszystkie te punkty potrafi, a najbardziej 10 - i to od urodzenia! :D Ale za punkt 1 - szacunek! My jakoś się jeszcze nie zebraliśmy do nocnikowania. A jak u Was z zasypianiem? Nie mogę się doczekać momentu kiedy będę mogła dać buzi i wyjść z pokoju, bo czasami zajmuje to u nas godzinę.

    http://literaturkaodkangurka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja księżniczka nie chodzi do żłobka. Ja chodziłam i do tej pory pamiętam...Punkt 10 trwa u nas od urodzenia i chyba nigdy nie minie. Już godzinę po urodzeniu, gdy badał ją pediatra, zaczęła go kopać i odpychać. Aż położne się śmiały :) Do punktu pierwszego mała dama już dorosła (obecnie ma prawie 22 m-ce). Puszczałam ją z gołą pupą w domu i początkowo sprzątałam jak po szczeniaczku. Ale opłacało się :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...