środa, 21 października 2015

Pomysł na: Strój na Halloween - Straszna Dynia

W przedszkolu mojego synka co roku odbywa się bal Halloween. Dzieci przebierają się wtedy za straszydła. Stroje można wypożyczyć z przedszkola (takie posiadają) lub przygotować samemu.



Synek, już od małego, zawsze wiedział czego chce. Wiedział też za kogo chce być przebrany na bal Halloween. Pierwszego roku wymyślił sobie, że chce być Straszną Dynią. On wymyślił, a ty matka rób. A co tam.

I zaczęło się główkowanie. Poszłam do papierniczego i kupiłam papier kolorowy samoprzylepny (teraz wiem, że lepiej byłoby użyć kawałków materiału i maszyny do szycia, aby było bardziej trwałe). Powycinałam dynię z kawałków papieru samoprzylepnego i przykleiłam na czarnej bluzce z przodu i z tyłu. Całość przeszyłam ręcznie, gdyż papier odklejał się przy ruchach, a przecież cały strój musiał przeżyć bal Halloween.  Czapkę "tygryska" przerobiłam i ponaklejałam na niej straszne dynie. Do tego dopasowałam spodenki i skarpetki. Kapcie w odpowiedniej kolorystyce już były w przedszkolu ;)

Teraz najważniejszy punkt, czyli straszna dynia na słodycze. Wykonałam ją sama :) Robiłam ją kilka dni, przed wyjściem do pracy i zaraz po przyjściu.  I jestem z siebie dumna. Na zdjęciu naklejki się trochę poodrywały, ale teraz wiem, że można było namalować  na niej straszną minę markerem.

Jak zrobić straszną dynię na słodycze?

Do zrobienia strasznej dyni potrzebujemy:
  • balon,
  • stare gazety,
  • klej zrobiony z mąki i wody lub bardzo dużo zwykłego kleju,
  • pomarańczowa bibuła,
  • czarny marker lub czarny papier,
  • sznurek na rączkę,
  • nożyczki,
  • ołówek.

Wykonanie

Dmuchamy balonik. Na taki balonik przyklejamy warstwami kawałki podartej starej gazety na klej z mąki i wody lub zwykły. Czekamy, aż  wszystko wyschnie i naklejamy kolejne warstwy. Jeżeli uznacie, że już wystarczy gazet naklejacie kawałki bibuły. Po nałożeniu kilku warstw (tak, żeby nie było widać  już gazet) i wyschnięciu robimy straszną minę czarnym markerem lub wycinamy z czarnego papieru i przyklejamy. Teraz pora na rączkę. Przebijamy balon, który został w środku. Wykańczamy nożyczkami brzeg strasznej dyni, żeby był równy i za pomocą ostrego ołówka robimy dziurki w dyni, aby potem móc przewlec sznurek lub tasiemkę. Ja zrobiłam rączkę z makrama, które z kolei wykonałam z elastycznego sznurka do wyrobu bransoletek. Nie jest to łatwe.


Za makeup odpowiedzialne były Panie z przedszkola.

W kolejnym roku wymyślił strój nietoperza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...