piątek, 16 października 2015

Pomysł na: szybki obiad kokardki z kurczakiem i pieczarkami

Jako, że nigdy nie byłam miłośniczką kuchni i lubiłam jak najmniej czasu spędzać w niej (i tak mniej więcej zostało) przygotowałam szybkie i tanie danie na dziś.



Poza tym, w lodówce pusto, wizja wyjścia na zakupy z dwójką małych dzieci mnie przeraża. Postanowiłam improwizować i wyczarować coś z niczego. Zakupy zrobię później....

Dlatego wyciągnęłam filet z kurczaka i przypomniałam sobie jak ostatnio smakowały mojej córeczce kawałeczki kurczaka usmażone z ziołami. Dodam do tego makaron, który każdy u nas lubi i wyjdzie smaczne i szybkie danie. A, że w szufladzie znalazłam makaron kokardki, dlatego na obiad będą dziś:

Kokardki z kurczakiem i pieczarkami

Składniki:

  • makaron Farfalle (kokardki), 
  • 1 cebula,
  • 200 g pieczarek,
  • 500 - 600 g fileta z kurczaka,
  • zioła prowansalskie,
  • czosnek w proszku,
  • sól,
  • pieprz,
  • olej,
  • 150 g sera.

Całkowity koszt ok.  15 zł
Ilość osób: 4
Czas przygotowania: ok. 30 minut

Sposób przygotowania

Zawsze zaczynam od wstawienia wody na makaron. Gdy woda zagotuje się, solę ją i wrzucam makaron.


Podczas, gdy woda się powoli gotuje, zabieram się za przygotowanie pozostałej części dania. Cebulkę kroję  w kosteczkę i wrzucam na rozgrzana patelnię z odrobiną oleju. Gdy cebulka zeszkli się, dodaję pieczarki pokrojone w plastry. Smażę na mocnym ogniu, aby się przysmażyły i solę. Podczas, gdy makaron gotuje się , a pieczarki smażą się, kroję filet z kurczaka w kosteczkę i wrzucam na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju. Dodaję sól, czosnek w proszku i zioła prowansalskie. Na koniec tarkuję ser na drobnych oczkach do posypania dania. Nakładam makaron, pieczarki, kurczaka i na koniec ser.

Smacznego!

Synek zjadł obiadek i powiedział:


"No to mamo, gratuluję. Lepszy niż w przedszkolu. Makaron słodziuteńki, pieczarki, ser idealne, kurczak też. Wszystko idealne. Nawet lepsze niż naleśniki w przedszkolu ze słodką śmietanką."

Usłyszeć takie słowa od syna - bezcenne ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...