piątek, 27 listopada 2015

Tarta z budyniem i owocami

Ostatnio wzięłam do ręki "Informator Talk Agenta", przeglądam go i w oko mi wpadły borówki. Przypomniało mi się, że mam jeszcze zamrożone świeże jagody. Podjęłam wyzwanie i postanowiłam upiec tartę z owocami. Biorąc pod uwagę fakt, że nigdy wcześniej nie robiłam ciasta kruchego, to był wielki wyczyn dla mnie.




Podczas wypiekania tego cuda, kto wszedł do kuchni uciekał zaraz, widząc co się dzieje. Ciężko było opanować sytuację, ale udało się. Z Kasią mi się upiekło :)

Choć mistrzem wypieków nie jestem, udało mi się wyczarować poniższe, raczej świąteczne ciasto. Dzieciakom smakowało :)


Składniki:

- 1,5 szklanki mąki pszennej,
- 1/3 szklanki cukru pudru,
- 100 g serka śmietankowego (ja użyłam waniliowy),
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 1 jajko do posmarowania ciasta,
- 100 g kostki do pieczenia Kasia Extra Maślany Smak,
- budyń waniliowy,
- 2 szklanki mleka,
- 2 łyżki cukru,
- jagody lub borówki.

Wykonanie

Wymieszaj mąkę, cukier puder, proszek do pieczenia, serek śmietankowy, kostkę do pieczenia. Zagnieć szybko ciasto. Rozwałkuj ciasto na płaski dysk, lekko posypując mąką. Odciśnij na nim kształt formy do pieczenia i wytnij koło z 3 cm marginesem. Następnie umieść ciasto na formie wysmarowanej tłuszczem i natnij brzeg ciasta co 5 mm, na około 3 cm głębokości. Aby uzyskać płatki słonecznika musisz przekręcić każde 2 paski (z tym było najwięcej zachodu). Posmaruj brzeg ciasta jajkiem i wstaw do piekarnika na ok. 15 minut w 200°C lub 180°C z termoobiegiem.

Budyń przygotuj zgodnie z przepisem na opakowaniu, czyli na 1 opakowanie budyniu daj 2 szklanki mleka i 2 łyżki cukru. Gdy budyń przestygnie, nałóż go na ciasto, a następnie udekoruj owocami.

Smacznego!



2 komentarze:

Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...